Прп геннадий костромской. Святой преподобный отец наш геннадий костромской. Вам может быть интересно

Геннадий Костромской, Любимоградский (+ ), игумен , преподобный

В миру Григорий, родился в городе Могилеве в богатой семье. Рано проявившаяся в нем любовь к храму, частое посещение монастырей вызывали недовольство родителей. Однако Григорий твердо решил посвятить себя Богу и, переодевшись в бедную одежду, тайно покинул родительский дом и направился в Москву . Посетив московские святыни, он, однако, не нашел себе здесь прибежища по духу и отправился в Новгородскую землю. Судьбу будущего подвижника решила встреча с преподобным Александром Свирским . По его благословению, Григорий направился в вологодские леса к преподобному Корнилию Комельскому и принял от него пострижение с именем Геннадий. Вместе со святым Корнилием Геннадий перешел в костромские леса. Здесь, на берегу Сурского озера, около года, возникает обитель Преображения Господня, названная впоследствии "Геннадиевым монастырем" . Став игуменом , преподобный Геннадий не ослаблял монашеских подвигов, вместе с братией выходил на монастырские работы: рубил лес, носил дрова, делал свечи и пек просфоры. Любимым занятием преподобного было писание икон, которыми он украшал свою новую обитель. Он постоянно носил на себе тяжелые вериги .

За свою святую жизнь преподобный Геннадий получил от Господа дар прозорливости и чудотворения. Приехав по монастырским делам в Москву, в доме боярина Романа Юрьевича Захарьина он предрек его дочери Анастасии, что она будет царицей. И, действительно, царь Иоанн Грозный выбрал ее себе в супруги. Преподобный Геннадий исцелил от смертельной болезни вологодского епископа Киприана.

Преподобный Геннадий написал "Наставления духовного старца новоначальному иноку" и "Духовное завещание".

Скончался преподобный Геннадий 23 января года.

Житие преподобного Геннадия написано учеником его игуменом Алексием между - годами. В нем помещено духовное завещание, продиктованное самим преподобным Геннадием, где он заповедует соблюдать общежительный устав и постоянно трудиться, иметь мир со всеми, хранить собранные в монастыре книги и ум свой прилагать к пониманию их. Преподобный призывал: "Стремитесь к свету, а тьму оставляйте" .

Тропарь

Яко пустыннолюбивая горлица, / от суетнаго и многомятежнаго мира в пустыню удалився, / чистотою и говением, молитвами и труждением / прославил еси Бога в душе и телеси своем. / И тако благочестно пожив, / явился еси, преподобне Геннадие, пустыни Любимоградския украшение, / иноком честнаго жития образ / и теплый молитвенник за всех, / притекающих к тебе с верою.


Преподобный Геннадий Костромской и Любимоградский (в миру Григорий) ро-дился в начале XVI века в г. Могилеве в семье русско-литовских бояр Иоанна и Елены. Еще с детства он выделялся среди сверстников задумчивостью и склон-ностью к уединению. Рано проявившаяся в нем любовь к храму, частое по-сещение монастырей вызывали недовольство родителей. Однако, несмотря на увещания матери, Григорий твердо решил посветить себя Богу и, пере-о-девшись в бедную одежду, тайно покинул родительский дом и направился в Москву. Посетив москов-ские святыни, он не нашел себе здесь прибежища по духу и отправился в Новгородскую землю. Судьбу будущего подвижника решила встреча с преподобным Александром Свирским (память 30 августа/12 сентября). По его благословению Григорий направился в вологодские леса к преподобному Корнилию Комельскому (память 19 мая/1 июня).

Преподобный Корнилий взял его послушни-ком под свое духовное руко--водство и после не-скольких лет испытания постриг в монашество с именем Ген-надий. Святой Корнилий назидал юного инока: «Усвой, чадо, разум древних свя-тых отцов: терпение, любовь и смирение, особенно же молитву общую, или соборную, и келейную и потрудись в подвигах нелицемер-ных». На склоне лет преподобный Корнилий удалился с преподобный Геннадием в костром-ские леса близ города Любима, где они около 1529 года основали обитель (позднее названную Любимоградской, или Геннадиевой). Оставив преподобного Генна-дия настоятелем оби-тели, преподобный Корнилий по желанию великого князя Василия IV Иоанновича (1505—1533) вернулся в Комельский монастырь.

Преподобный Геннадий построил на берегу Сурского озера храм в честь Пре-об-ра-жения Господня. Став игуменом, он не ослабил иноческих подвигов, постоянно носил на себе тяжелые вериги. Вместе с братией преподобный Ген-надий выходил на монастырские работы: рубил лес, носил дрова, делал свечи
и пек просфоры. Любимым его занятием было писание икон, которыми он украшал храмы Божии.

За свою святую жизнь преподобный Геннадий получил от Господа дар про-зорли-вости и чудотворения. Исцеляя болящих, преподобный Геннадий призывал их к покаянию и памятованию о часе смертном. Приехав по монас-тырским делам в Москву, он предрек Иулиании, дочери боярина Романа Юрь-евича Захарьина, что она будет царицей. И действительно, царь Иоанн Грозный выбрал ее себе в супруги. С помощью бояр Захарьиных преподобный Генна-дий соорудил в своей обители второй храм во имя преподобного Сергия Радонеж-ского. Исцеленный святым Геннадием от тяжкой болезни, боярин Борис Па-лец-кий пожертвовал в его обитель ценный колокол.

Житие преподобного Геннадия вместе со службой ему написано учеником его игуменом Алексием между 1584 и 1587 годами. В нем помещено духовное завеща-ние, продиктованное самим преподобным, исполненное тепла и простоты. Он заповедует соблюдать общежительный устав и постоянно трудиться, иметь мир со всеми, хранить собранные в монастыре книги и ум свой прилагать к пониманию их. Преподобный призывал: «Стремитесь к свету, а тьму остав-ляйте». От преподобного Геннадия осталось также написанное им «Наставление духовного старца новоначальному иноку».

Преподобный Геннадий преставился 23 января 1565 года. В 1646 году при копании фундамента под каменный храм на месте прежней разобранной деревянной цер-кви в честь Преображения Господня были обретены мощи преподобного Геннадия и перенесены под спуд в придел этого храма. 19 августа 1646 года совершилось и общецерковное прославление преподобного Генна-дия. К этому времени в обители уже была освящена церковь во имя препо-добного Геннадия, так как местное почи-тание его началось сразу же после преставления.

Пеподобный Геннадий Костромской (в миру Григорий) родился в начале XVI века в г.Могилеве в семье русско-литовских бояр Иоанна и Елены. С детства любил до самозабвения молиться в храме Божием и выделялся среди сверстников задумчивостью и склонностью к уединению. Несмотря на увещания матери, Григорий решил стать монахом и ушел из дома. Не без труда добрался он до Москвы, где встретился и подружился с юношей Феодором. Обойдя московские святыни и поклонившись им, они решили идти на север. В новгородской земле юноши виделись с преподобным Александром Свирским(1533, память 30 августа), который направил их в Комельский монастырь к преподобному Корнилию (1537, память 19 мая). Преподобный Корнилий благословил Григория идти в монастырь, а Феодора - остаться в миру. Григорий поселился в глухих вологодских лесах в небольшой обители. Преподобный Корнилий взял его послушником под свое духовное руководство и после нескольких лет испытания постриг в монашество с именем Геннадий. Святой Корнилий назидал юного инока: «Усвой, чадо, разум древних святых отцов: терпение, любовь и смирение, особенно же молитву общую, или соборную, и келейную, и потрудись в подвигах нелицемерных». На склоне лет преподобный Корнилий удалился с преподобным Геннадием в костромские леса близ города Любима, где они около 1529 года основали обитель (позднее названную Любимоградской, или Геннадиевой). Оставив преподобного Геннадия настоятелем обители, преподобный Корнилий, по желанию великого князя Василия IV Иоанновича (1505-1533), вернулся в Комельский монастырь.
Преподобный Геннадий построил на берегу Сурского озера храм в честь Преображения Господня. Став игуменом, он не ослабил иноческих подвигов, постоянно носил на себе тяжелые вериги. Вместе с братией преподобный Геннадий выходил на монастырские работы: рубил лес, носил дрова, делал свечи и пек просфоры. Любимым его занятием было писание икон.
Господь даровал ему дар прозорливости и чудотворения. Исцеляя болящих, преподобный Геннадий призывал их к покаянию и памятованию о часе смертном. Приехав по монастырским делам в Москву, он предрек Иулиании, дочери боярина Романа Юрьевича Захарьина, что она будет царицей. И действительно, царь Иоанн Грозный избрал ее себе в супруги. С помощью бояр Захарьиных преподобный Геннадий соорудил в своей обители второй храм, во имя преподобного Сергия Радонежского. Исцеленный святым Геннадием от тяжкой болезни, боярин Борис Палецкий пожертвовал в его обитель ценный колокол. Житие преподобного Геннадия вместе со службою ему написано учеником его, игуменом Алексием, между 1584-1587 годами. В нем помещено духовное завещание, продиктованное самим преподобным, исполненное тепла и простоты. Он заповедует в нем соблюдать общежительный устав и постоянно трудиться, хранить собранные в монастыре книги и ум свой прилагать к пониманию их. Преподобный призывает: «Стремитесь к свету, а тьму оставляйте». От преподобного Геннадия осталось также написанное им «Наставление духовного старца новоначальному иноку».
Преподобный Геннадий преставился 23 января 1565 года. В 1646 году, при копании фундамента под каменный храм на месте прежней, разобранной деревянной церкви в честь Преображения Господня, были обретены мощи преподобного Геннадия и перенесены под спуд в придел этого храма. 19 августа 1646 года совершилось общецерковное прославление преподобного Геннадия. К тому времени в обители уже была освящена церковь во имя преподобного Геннадия, так как местное почитание его началось сразу же после преставления.

Тропарь преподобнаго, глас 4:

Яко пустынолюбивая горлица,/ от суетнаго и многомятежнаго мира в пустыню удалився, / чистотою и говением, молитвами и труждением/ прославил еси Бога в душе и телеси своем. / И тако благочестно пожив, / явился еси, преподобие Геннадие, пустыни Любимоградския украшение,/ иноком честнаго жития образ / и теплый молитвенник за всех,/ притекающих к тебе с верою.

(Минея январь. Ч.2.-М. Издательский Совет Православной Церкви, 2002)

Свя-той Ген-на-дий Ко-стром-ской, в ми-ру Гри-го-рий, ро-дил-ся в го-ро-де Мо-гиле-ве от бо-га-тых рус-ско-ли-тов-ских бо-яр. С юно-сти он от-ли-чал-ся бла-го-че-сти-ем, лю-бил по-се-щать храм Бо-жий и стро-го со-блю-дал по-сты, за что дру-зья сме-я-лись над ним. Же-лая по-свя-тить свою жизнь Бо-гу, он тай-но оста-вил ро-ди-те-лей, дом и в одеж-де бед-ня-ка от-пра-вил-ся в Рос-сию. По-се-тив Моск-ву и Нов-го-род, он не на-шел мо-на-сты-ря по сво-е-му ду-ху и то-гда от-пра-вил-ся на ре-ку Свирь к пре-по-доб-но-му Алек-сан-дру. Свя-той на-пра-вил его в во-ло-год-ские ле-са к пре-по-доб-но-му Кор-ни-лию Ко-мель-ско-му, ко-то-рый и по-стриг его в ино-че-ский чин с име-нем Ген-на-дий. Неко-то-рое вре-мя спу-стя пре-по-доб-ные Кор-ни-лий и Ген-на-дий уда-ли-лись на Сур-ское озе-ро, близ ре-ки Ко-стро-мы, где ос-но-ва-ли пу-стынь с дву-мя хра-ма-ми. Эта пу-стынь впо-след-ствии ста-ла из-вест-ной как Ген-на-ди-ев мо-на-стырь. Пре-по-доб-ный Ген-на-дий непре-рыв-но тру-дил-ся, пек просфо-ры и хлеб, ру-бил дро-ва, ко-пал с бра-ти-ей пру-ды. Ра-ди боль-ше-го по-дви-га он по-сто-ян-но но-сил вери-ги. Он очень лю-бил пи-сать ико-ны и ими укра-шал хра-мы сво-ей пу-сты-ни. За свою бла-го-че-сти-вую жизнь свя-той Ген-на-дий по-лу-чил от Бо-га дар про-зор-ли-во-сти и ис-це-ле-ний. Так, бу-дучи в Москве, он пред-ска-зал до-че-ри бо-яри-на Ро-ма-на За-ха-рьи-на, Ана-ста-сии Ро-ма-новне, что она станет ца-ри-цей. Дей-стви-тель-но, она по-том вы-шла за-муж за ца-ря Ива-на Гроз-но-го и бы-ла его лю-би-мой же-ной. Сам царь Иван Гроз-ный упро-сил пре-по-доб-но-го стать крест-ным от-цом его до-че-ри. Пре-по-доб-ный Ген-на-дий ис-це-лил от смер-тель-ной бо-лез-ни во-ло-год-ско-го епи-ско-па Ки-при-а-на.

Скон-чал-ся пре-по-доб-ный Ген-на-дий в 1565 го-ду, а в 1644 г. бы-ли об-ре-те-ны его нетлен-ные мо-щи. Пре-по-доб-ный Ген-на-дий на-пи-сал «На-став-ле-ния ду-хов-но-го стар-ца но-во-на-чаль-но-му ино-ку» и «Ду-хов-ное за-ве-ща-ние».

См. так-же: " " в из-ло-же-нии свт. Ди-мит-рия Ро-стов-ско-го.

Молитвы

Тропарь преподобному Геннадию, Костромскому и Любимоградскому чудотворцу

Я́ко пустыннолюби́вая го́рлица,/ от су́етнаго и многомяте́жнаго ми́ра в пусты́ню удали́вся,/ чистото́ю и гове́нием, моли́твами и тружде́нием/ просла́вил еси́ Бо́га в душе́ и телеси́ свое́м./ И та́ко благоче́стно пожи́в,/ яви́лся еси́, преподо́бне Генна́дие, пусты́ни Любимогра́дския украше́ние,/ и́ноком честна́го жития́ о́браз/ и те́плый моли́твенник за всех,// притека́ющих к тебе́ с ве́рою.

Перевод: Как голубь пустыннолюбивый, от суетного и беспокойного мира в пустынь удалился, чистотой и , молитвами и трудами прославил ты Бога душой и телом своим. И так благочестиво прожив, явился ты, преподобный Геннадий, пустыни Любимоградской украшением, монахам почтенной жизни примером и горячим молитвенником обо всех, приходящих к тебе с верой.

Кондак преподобному Геннадию, Костромскому и Любимоградскому чудотворцу

Моли́твою и посто́м, тружде́нием и терпе́нием/ умертви́вый вся́кое пло́ти мудрова́ние,/ чистоты́ сосу́д благоле́пен,/ Боже́ственных даро́в и чуде́с прича́стник,/ и́ноком же до́блий наста́вник был еси́,/ сподвиза́яся блаже́нному Корни́лию, о́тче Богому́дре./ Сего́ ра́ди вопие́м:/ моли́ся ко Го́споду,// да моли́твами твои́ми да́рует мир и спасе́ние душа́м на́шим.

Перевод: Молитвой и постом, трудами и терпением умертвивший всякое плотское мудрование, чистоты сосуд благообразный (), Божественных даров и чудес причастник, монахам же прекрасный наставник ты был, вместе с блаженным Корнилием, отче Богомудрый. Потому взываем: молись ко Господу, да по молитвам твоим дарует мир и спасение душам нашим.

Избра́нниче Бо́жий и чудотво́рче, преподо́бный о́тче Генна́дие! От ю́ности твоея́ испо́лнен сый Ду́ха прему́дрости и ра́зума, Ду́ха благоче́стия и стра́ха Госпо́дня, и прии́м вся ору́жия Бо́жия, препоя́сав чре́сла твоя́ и́стиною, обо́лкся в броня́ пра́вды и обув но́зе во угото́вание благовествова́ния ми́ра, над все́ми же восприи́м щит ве́ры, возмо́гл еси́, я́ко добр во́ин Христо́в, вся стре́лы лука́ваго разжже́нныя угаси́ти. Сего́ ра́ди водворя́яся днесь с ли́ками Безпло́тных сил в оби́телях Отца́ Небе́снаго, неувяда́емым венце́м увязе́н еси́ и, предстоя́ Престо́лу Царя́ сла́вы, Го́спода сил, и́маши дерзнове́ние возноси́ти к Нему́ моле́ния и благохвале́ния твоя́. Мы же, окая́ннии, возводя́ из глубины́ зол о́чи и сердца́ на́ша к Го́рнему Сио́ну, Жили́щу Бо́га Иа́ковля, мо́лим тя, преподо́бне Генна́дие: бу́ди засту́пником и хода́таем на́шим пред Бо́гом и Го́сподем на́шим, Судие́ю пра́веднейшим, Его́же вы́ну прогневля́ем, согреша́юще пред Ним. И я́коже во дни пло́ти своея́ ди́вная и пресла́вная соверши́л еси́, о́тче всехва́льне, та́ко и ны́не, преше́д от нас в оби́тели Отца́ Небе́снаго, удиви́ хода́тайством свои́м ми́лость Госпо́дню на нас. Да, отбе́гше нече́стия и мирски́х по́хотей, Бо́гови же благоугоди́вше, обря́щем по́мощь Его́ во вре́мя благопотре́бно и благослове́ние на ны и на дела́ рук на́ших, и да сподо́бит нас насле́дити Ца́рство Небе́сное и с ли́ки святы́х сла́вити и воспева́ти пречестно́е и великоле́пое и́мя Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Каноны и Акафисты

Акафист преподобному Геннадию Могилёвскому (Костромскому и Любимоградскому) чудотворцу

Кондак 1

Избранный измлада Господу работати, подвизався добрым подвигом веры, течение твое доблестно скончал еси. Водворяяся же днесь в Небесных Селениих, молися еже избавитися нам от лютых обстояний, от всех зол и напастей, да зовем ти:

Икос 1

Ангелскому житию восхотев подражати, измлада явился еси тщаливейший в дому Божием делатель, нося в сердцы законы и оправдания Его. Сего ради радостно вопием ти:

Радуйся, всякое мудрование плоти умертвивый.
Радуйся, еще от пелен путь истины познавый.
Радуйся, презревый вся суетная блага мира, Господа ради.
Радуйся, всею душею Богови прилепивыйся.
Радуйся, воине Царя Небеснаго.
Радуйся, подвигом добрым подвизавыйся пред Ним.
Радуйся, благая отрасле благаго корене.
Радуйся, светильниче страны Любимоградския.
Радуйся, Геннадие, теплый наш к Богу молитвенниче и чудотворче.

Кондак 2

Видаяще тя приснии еще юна зело, не отходяща от церкви, и пребывающа в посте и молитве, тщахуся ослабити духовный подвиг твой. Ты же, от юности твоея, вдавый сердце Богови, пребыл еси непоколебимь, духом горя, Господеви работая и воспевая: Аллилуиа.

Икос 2

Разум, исходяй от Отца светов, яко бисер драгий обрет, тем озаряемь, всяку мглу греховную далече отгнал еси от себе; управляемь же сый, яко путеводною звездою, в пустыню, сподобился еси очима твоима зрети труды и подвиги Корнилиа и внимати словесем мудрости его. Мы же восхваляюще тя вопием сице:

Радуйся, лучами Божия мудрости озаренный.
Радуйся, благодатною силою во всяцем деле блазе утвержденный.
Радуйся, похоть плоти, похоть очес и гордость житейскую низложивый.
Радуйся, некрадомое добродетелей сокровище стяжавый.
Радуйся, пустыню облагоухавый дел твоих добротою.
Радуйся, заблудших на путь заповедей и оправданий Господних наставивый.
Радуйся, иноком давый образ кротости и смиренномудрия.
Радуйся, обитель твою молитвами твоими ограждаяй и спасаяй.
Радуйся, Любима града прибежище и радование.
Радуйся, помощниче притекающих к тебе с верою.
Радуйся, Геннадие, теплый наш к Богу молитвенниче и чудотворче.

Кондак 3

Силою, данною ти свыше, в пустынях подвизаяся, аще и многи напасти и озлобления от враг видимых и невидимых претерпел еси; обаче та вся доблестно победил еси, и козни их разрушил еси, воспевая к Богу: Аллилуиа.

Икос 3

Имея от юности твоея всажден в сердцы твоем страх Божий, не дал сна очима твоима, и веждома твоима дремания, дондеже обрел еси в пустыни Любимоградской, при водах Сурских, место Господеви, селение Богу Иаковлю, и рекл еси: се покой мой во век века, зде вселюся, яко изволих и. Мы, чудящеся всеблагому о тебе Божию смотрению, вопием ти:

Радуйся, яко измлада познал и всею душею твоею возлюбил еси Отца Небеснаго.
Радуйся, яко вся суетная и тленная презрел еси.
Радуйся, яко вся земная, уметы быти вменил еси, взыскуя Иерусалима Горняго.
Радуйся, яко изволил еси подъяти всяко поношение паче, нежели вкушати временную греха сладость.
Радуйся, яко скорбьми многими вшел еси в радость Господа твоего.
Радуйся, яко странник и пришлец сый, создал еси дом Божий, храм Господеви, в немже от лет многих призвася святое имя Его.
Радуйся, вод Сурских ликование.
Радуйся, града Любима ограждение.
Радуйся, Костромских предел благолепное украшение.
Радуйся, Геннадие, теплый наш к Богу молитвенниче и чудотворче.

Кондак 4

Бурю злоречия, клевет и шептания, по действу змия древнаго, исконнаго отца лжи, окаяннии воздвигоша на тя в обители доблестнаго Корнилиа. Обаче Господь, ведый избавляти и утешати преподобныя своя, обрати студ на главу враг твоих; тебе же на широту изведе, и постави на пространстве нозе твои, Емуже принося жертву хвалы и благодарения, вопиял еси выну: Аллилуиа.

Икос 4

Слышаша ближнии и дальнии, от днепровских до волжских стран о богоугодном житии твоем, твои подвизех и терпении мнозем; град же Москва, в пришествие твое с Серапионом и Уаром, чудящеся, из уст твоих прияша проречение, егда рекл еси непорочной, яко агницы сущей Анастасии: ты еси розга прекрасная, венцем царским будеши благоукрашена; еже и сбыстся во время свое. Хваляще Бога, давшаго ти дар прозрения, вопием:

Радуйся, духа пророчества богомудренным житием стяжавый.
Радуйся, благодатию душу свою ожививый и чистотою возвысивый ю.
Радуйся, сбытием пророчества обрадовавший царство православное.
Радуйся, яко рукою благочестивой Анастасии утрошася слезы многих.
Радуйся, яко царица суще, державцу Русския земли славу во благочестном жителстве приумножи.
Радуйся, яко отложив во успении венец тленный, сподоблся еси прияти венец славы нескончаемыя.
Радуйся, яко и мнозем женам, сущым в болезни и скорбех, помощь и утешение подавал еси.
Радуйся, яко и немощнии младенцы не отщетишася от твоея помощи, на цельбу и возраста преспеяние от святыя раки твоея получиша.
Радуйся, яко и всем притекающым ко гробу твоему скорый являешися помощник.
Радуйся, Геннадие, теплый наш к Богу молитвенниче и чудотворче.

Кондак 5

Боготечной уподобився звезде, притекл еси от юга во страны севера; и лучами добродетелей твоих озарив пустыню любимоградскую, научал еси, отче, исповедатися Богу Небесному и пети имени Его, зовуще: Аллилуиа.

Икос 5

Видя благодать яже в тебе и дар Святаго Духа, царь Иоанн изволи, да и чада его твоею рукою, преподобне, обновляются в пакибытие. Мы же славяще Бога, возносящаго смиренных сердцем, и венчающаго их милостию и щедротами, взываем:

Радуйся, Геннадие, яко старцы и послуша тя и мудрии в совет твой внидоша.
Радуйся, яко и пред цари глаголал еси о судьбах и оправданиих Господних.
Радуйся, яко слово твое бысть выну во благодати, солию растворенно.
Радуйся, яко николиже слово праздно и гнило изыде из уст твоих, паче же вся бяху к назиданию верных.
Радуйся, яко был еси сосуд в честь, освящен, благопотребен Владыце.
Радуйся, яко соблюл еси таинство веры в чистой совести.
Радуйся, яко пребыл еси во истине благовествования.
Радуйся, яко ангелу благовестнику уподобился еси, предрек славу Анастасии, о нейже возвеселишася богатии и убозии.
Радуйся, Геннадие, теплый наш к Богу молитвенниче и чудотворче.

Кондак 6

Пустынножительствовавый на Свире реце преподобный Александр, радостно прият тя с содругом твоим Феодором, и прозорливец сый, предпоказа в тебе благаго и мудраго иночествующым вождя и наставника. Слышавшии таковая проречения, прославиша Господа, глаголюще: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия, яко звезда утренняя, и яко луна полна во днех своих, слава подвигов, труждения и терпения твоего; пустыня бо возвести о тебе, и добродетели твоя окрест живущым поведа. Сего ради якоже они, такожде и мы благодаряще Бога, вопием ти:

Радуйся, презревый славу мира, ища Божия славы.
Радуйся, сбытие пророчества, еже о тебе, добре показавый.
Радуйся, явивыйся присный ревнователь преподобным Александру и Корнилию.
Радуйся, среди житейских обуреваний обретый тихое пристанище.
Радуйся, пустыню и езеро освятивый ангелоподобным жителством твоим.
Радуйся, положивый основание твердо обители твоей, и молитвами твоими оградивый ю.
Радуйся, образ честнаго жителства иноком собою давый.
Радуйся, словом и делом наказавый буия и строптивыя.
Радуйся, заблудших наставниче и всех притекающих к тебе скорый помощниче.
Радуйся, Геннадие, теплый наш к Богу молитвенниче и чудотворче.

Кондак 7

Прославити хотя пустыню непроходную и просветити сидящыя во тме и сени смертней, всеблагий Бог, державным манием Василиа Иоанновича указует ти место, да созиждеши олтарь Богови и селение исповедающым имя святое Его. Ты же, Господу споспешествующу, сия соделав, с сонмом подвижников и со всеми, иже видеша благословение на делех рук твоимх, воспел еси: Аллилуиа.

Икос 7

Новый и дивный злочестия обличитель явился еси, преподобне, егда святотатственную простершаго ко олтарю руку, разслаблением наказл еси; егда же исповеда грех свой пред тобою, и в раскаяние прииде, того благодатною силою исцелил еси, и на путь спасения наставил еси. Сего ради память твою, угодниче Божий, чествующе, зовем ти сице:

Радуйся, злочестия обличителю.
Радуйся, кающихся во гресех своих утешителю.
Радуйся, заблудших наставниче.
Радуйся, молитвами твоими подаваяй исцеление телесное, вкупе же и душевное.
Радуйся, заступничеством твоим низлагаяй демонская возстания.
Радуйся, благодатию яже в тебе подаваяй силы к животу и благочестию.
Радуйся, свыше данною ти премудростию умудряяй неразумныя.
Радуйся, яко всем притекающым к тебе с верою, присно подаеши утешение и радование.
Радуйся, Геннадие, теплый наш к Богу молитвенниче и чудотворче.

Кондак 8

Странное чудо явися, егда немоществующий болярин Борис, прияв с благоговением посох от руки твоея, преподобне, здрав бысть. Иерей же Василий, гордостно презрев прятый от преподобнаго дар, и поверг оный, тяжко искушен бысть. Познав же грех свой, и принес покаяние Богу, прослави правду Его, и угодника Его, вопия: Аллилуиа.

Икос 8

Весь ум вперив в горняя, единаго, искупльшаго нас Господа возлюбил еси, Тому последовал еси и Того язвы на теле своем носил еси, с Нимже и прославляешися днесь. Сего ради восхваляем тя:

Радуйся, обретый премудрость, юже никтоже от князей века сего разуме.
Радуйся, не духа мира сего приявый, но Духа Иже от Бога.
Радуйся, верою уразумевый тайны судеб Божиих.
Радуйся, показавый веру твою не в мудрости человечестей, но в силе Божией.
Радуйся, яко Града Небеснаго взыскал еси.
Радуйся, яко к Иерусалиму Небесному востекл еси.
Радуйся, яко на вечерю брака Агнча зван еси.
Радуйся, не к тому себе пожив, но Богови, днесь во Царствии Его вселяешися.
Радуйся, Геннадие, теплый наш к Богу молитвенниче и чудотворче.

Кондак 9

Всякими духовными даровании украшен, всякия цельбы податель явился еси, блаженне. Темже хваляще и благодаряще Бога, вопием: Аллилуиа.

Икос 9

Витии немотствоваху и мудрии века сего изумевахуся, видяще, како бесный, люте страждай, и путы железными связан сый, пред гробом твоим, преподобне, абие исцеле и воздаде хвалу Богови, дивному во святых Своих. Таяжде творяще, и мы глаголем:

Радуйся, силы многи сотворивый.
Радуйся, демонская сопротивувостания ни во что же вменивый.
Радуйся, обдержимых лютыми недугами уврачевавый.
Радуйся, безутешным утешение и радость о Господе подавый.
Радуйся, омраченных умом в разум истины приведый.
Радуйся, от сердечнаго окаменения и нечестия многих обративый к Богу.
Радуйся, яко немощствующым духом и телом простерл еси руку помощи.
Радуйся, яко безнадежных и отчаянных сущих, утвердил еси во уповании на Бога жива и истинна.
Радуйся, Геннадие, теплый наш к Богу молитвенниче и чудотворче.

Кондак 10

Спасения иский, яко бисера многоценнаго, и к Богу душею возжадав, якоже елень на источники водныя, ничтоже земное в себе
помышлял еси; работая же Господеви со страхом и радуяся пред Ним с трепетом, сподобился еси, блаженне, с лики
избранных предстояти Престолу Царя славы, и присно воспевати: Аллилуиа.

Икос 10

Стена и прибежище был еси, Геннадие, в веце сем: в пустыню бо, в ней же восхотел еси вдворитися, к тебе притекаху славнии земли, богатии и убози, вожделевающе, да приимут от руки твоея благословение, да слово уст твоих утешит, и молитва твоя оградит их от враг видимых и невидимых; и мы такожде, притекающе верою к раце твоей, и моляще о заступлении нас грешных и неключимых раб, вопием:

Радуйся, яко страстей возстание победил еси.
Радуйся, яко призывающих тя предварил еси в день озлобления.
Радуйся, яко потопляемых напастей бурею, изхитил еси из пучины зол.
Радуйся, яко влаемых волнами житейских попечений, к тихому пристанищу управил еси.
Радуйся, ищущих Царствия Небеснаго и правды его, молитвами твоими утверждаяй на камени заповедей Господних.
Радуйся, обители твоея столпе и утверждение.
Радуйся, подвизающихся во благочестии неусыпный спомощниче.
Радуйся, покаянныя слезы проливающих ко Господу сомолитвенниче.
Радуйся, Геннадие, теплый наш к Богу молитвенниче и чудотворче.

Кондак 11

Пения и славословия, подвиги и молитвенныя труждения, паче же всего себе принесл еси, преподобне, в жертву живу, святу, благоугодну Богови. Сего ради, стяжав блаженное безсмертие, в чертозе Царя славы, с тмами тем безплотных сил ликовствуя, воспеваеши: Аллилуиа.

Икос 11

Светозарной звезде уподобився, от Могилева града, от предел днепровских, аможе первии возсияша, посреде идольскаго нечестия, лучи благодатныя веры, притекл еси, да и во мраце пустыни костромския узрят людие славу Божию и чудеса Его поведят. Сия убо зрим ныне, и славяще Бога, глаголем:

Радуйся, напоивый себе струями вод благодатных.
Радуйся, утвердивый себе в вере, еюже просветися равноапостольный великий князь Владимир.
Радуйся, осиянный благословением святыя Афонския горы, почивающим на обители печерских чудотворцев.
Радуйся, их житию подражавый.
Радуйся, яко оставль богатство и славу дома отчаго, пустыню возлюбил еси.
Радуйся, яко хлад и зной и всяку тяготу понесл еси.
Радуйся, яко поругания и озлобления, Господа ради, претерпел еси.
Радуйся, яко в терпении мнозе стяжав душу свою, живот вечный наследовал еси.
Радуйся, Геннадие, теплый наш к Богу молитвенниче и чудотворче.

Кондак 12

Благодать и силу данную ти от Бога, еже целити немощствующыя духом, немощствующыя телом, еже спасати погибающих и избавляти от лютых обстояний, даяти же даяния благая, с верою и любовию притекающым к тебе; знаменьми и чудесы научени суще, свемы. Темже молимся ти, преподобне, молися о нас, яко скобьми паче же многими грехми обдержими есмы выну, да ходатайством твоим улучивше спасение, воспоем Господеви: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще и превозносяще Бога, дивнаго во святых своих, благолепно чествуем святую память твою, угодниче; еще бо во днех плоти твоея чудодейственныя благодати был еси причастник; по блаженном успении твоем наследствуя с лики святых вечную жизнь, молиши о чтущих тя. Сего ради вопием:

Радуйся, прославивый Бога в души и телеси своем.
Радуйся, яко славы от человек не приял еси, слава же Господня осия тя.
Радуйся, яко обитая в Небесных селених, не оставляеши нас ходатайством твоим.
Радуйся, яко надеющеся на тя, возсылаем молитвы нашя и тобою хвалимся.
Радуйся, яко надежда притекающих к раце твоей с верою, николиже посрамися.
Радуйся, яко старцы и младенцы возрадовашася о тебе.
Радуйся, яко присный хранитель еси Любимоградския страны, сподобльшияся хранити святыя мощи твоя.
Радуйся, яко память твоя во благословении и чудеса твоя возвещаются в роды родов.
Радуйся, Геннадие, теплый наш к Богу молитвенниче и чудотворче.

Кондак 13

О святче Божий и чудотворче, преподобне Геннадие! Приими молитвы и благохваления наша, приносимыя тебе днесь, по достоянию, и не забуди нас притекающих к тебе, и ищущих помощи твоея и заступления. Паче же буди ходатай наш пред Богом; да отбегше нечестия, и избавльшеся от всякаго злаго обстояния, сподобимся наследити Царство Небесное, и тамо с лики святых, славити Отца и Сына и Святаго Духа, и во вся веки воспевати пред Ним: Аллилуиа.

Кондак сей глаголи трижды, таже икос 1-й и кондак 1-й.

Молитва преподобному Геннадию, Костромскому и Любимоградскому чудотворцу

Избранниче Божий и чудотворче, преподобный отче Геннадие! От юности твоея исполнен сый духа премудрости и разума, духа благочестия и страха Господня, и приим вся оружия Божия, препоясав чресла твоя истиною, оболкся в броню правды и обув нозе во уготование благовествования мира, над всеми же восприим щит веры, возмогл еси, яко добр воин Христов, вся стрелы лукаваго разжженыя угасити. Сего ради, водворяяся днесь, с лики безплотных сил, в обителех Отца Небеснаго, неувядаемым венцем увязен еси; и предстоя Престолу Царя славы Господа сил, имаши дерзновение возносити к Нему моления и благохваления твоя. Мы же окаяннии, возводяще из глубины зол очи и сердца наша к горнему Сиону, жилищу Бога Иаковля, молим тя, преподобне Геннадие: буди заступник и ходатай наш пред Богом и Господем нашим, Судиею праведнейшим, Егоже выну прогневляем, вогрешающе пред Ним. И якоже во дни плоти своея, дивная и преславная совершил еси, отче всехвальне, тако и ныне прешед от нас в обители Отца Небеснаго удиви ходатайством своим милость Господню на нас. Да отбегше нечестия и мирских похотей, Богови же благоугодивше, обрящем помощь Его во время благопотребно, и благословение на ны и на дела рук наших, и да сподобит нас наследити Царство Небесное, и с лики святых славити и воспевати пречестное и великолепое имя Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

(в Соборе Ростово-Ярославских святых).
* 3-я Неделя (воскресенье) по Пятидесятнице (в Соборе Белорусских святых).

Латинское написание :
Gennadius.

Имя в переводе с латыни : "благородный".

Главные даты в земной жизни святого:
* Время рождения: начало XVI века. Место рождения: г. Могилёв, тогда Великое княжество Литовское.
+ Время отшествия ко Господу: 23 января 1565 года в Преображенском соборе основанного им монастыря (ныне Спасо-Преображенский Геннадиев монастырь).

2015 : 450 лет со времени отшествия ко Господу.

Геннадий, преподобный (в миру Григорий) - преподобный Костромской и Любимоградский; родился "в Литовстей стране" от "болярина Иоанна"; позднейшее сказание об обретении мощей Геннадия называет местом его рождения прямо Могилёв.

В ранней юности он тайно ушёл на богомолье в Москву, а потом в Новгород. Из Новгорода он пришёл к преподобному Александру Свирскому и хотел поселиться в его монастыре, но Александр прямо объявил, что у него "в пустыни младым отроком невозможно жити" и послал его в Комельский монастырь к преподобному Корнилию. Пробыв там "во искусе довольно время", Григорий был пострижен с именем Геннадия.

Вскоре он сделался образцовым иноком и любимым учеником Корнилия. Братия завидовала Геннадию; среди них возникли "ропта и непослушание" самому Корнилию.

Избегая "бури злоречия, клеветы и шептания", Корнилий вместе с Геннадием удалились на Сурское озеро в 25 верстах от Любима, теперь уездного города Ярославской губернии, в старину же бывшего Костромским пригородом. При помощи живших там государевых бортников иноки устроили келью и проводили время в трудах, "лес секуще и землю орюще"; для осушения болот они выкопали своими руками четыре пруда. По настоянию великого князя Василия Ивановича, Корнилий в 1529 году возвратился в свой Комельский монастырь, а "отходною пустынею", т. е. новоустроенным Любимским лесным скитом, он "благословил" Геннадия.

Для немногочисленного, состоявшего из 6 человек, братства была построена церковь во имя Преображения Господня. С помощью великого князя Геннадий украсил церковь "всякою лепотою церковною"; великий князь пожаловал и хлебную ругу. С увеличением числа монахов Геннадий построил другую церковь во имя преподобного Сергия Радонежского.

Игумен был для братии "образ смирения и терпения": рубил и разносил по кельям дрова, трудился в поварне и пекарне, мыл власяницы; для отдыха он с любовью занимался иконописанием. Для "усмирения плоти" он носил на себе железные вериги и кресты. Геннадия уважали знатные люди, как отец царицы Анастасии Романовны и сам царь Иван Васильевич.

Геннадий, по свидетельству его ученика, "не умеяше грамоте", (т. е., во всяком случае, не умел писать), но оставил два литературных труда аскетическо-назидательного характера, "Наставление новоначальному иноку" и предсмертное "Поучение ко братии и ко всем людем". В них Геннадий оставался верным завету своего наставника преподобного Корнилия: "приими древних святых отец разум, терпение, любовь и смирение, паче же молитву соборную и келейную и потрудися в подвизех нелицемерных". По мнению Геннадия, монах должен знать только церковь, трапезу да свою келью, "монастырские дела исправляти неропотливо, нелениво и безмятежно", беречь монастырское имущество, не быть "враждотворцем и неподобнословцем". Между прочим, Геннадий увещевал своих преемников и "крестьян насилием не обидети". Церковь для инока должна быть "земным небом". "Собора церковного не отлучайтеся, - увещевал Геннадий своих учеников, - первая бо мерзость монахом еже в церкви не приходити... Аще ли монах шесть недель святыни не причастится, несть монах". Неграмотный Геннадий советовал монахам приобретать книги. "Подобает бо вам, чада моя, - писал он, - в них вницати и ум прилагати к сведению разума". Преподобный Геннадий скончался 23 января 1565 года. Через 20 лет после его кончины ученик и второй преемник его Алексий написал его житие и канон ему и возбуждал дело об его канонизации, не получившее тогда хода. Впрочем, в 1628 году в Костроме была церковь в честь преподобного Геннадия.

Когда через 80 лет после кончины Геннадия стали рыть рвы для фундамента каменной церкви, 19 августа 1644 года открыли гроб Геннадия, причём не только тело его, но и одежды оказались "целы и нерушимы и никакоже тлению предавшиеся". Мощи, поставленные на время в монастырской церкви Алексия Человека Божия, 23 ноября 1646 года были торжественно перенесены в новоосвященную Преображенскую церковь и поставлены на вскрытии у правого клироса Блоговещенского придела. Тогда же по благословению патриарха Иосифа было установлено церковное празднование преподобному Геннадию.

Впоследствии мощи "по неизвестным причинам и неизвестно когда были сокрыты под спуд"; под спудом они почивают и в настоящее время в соборной Преображенской церкви Спасо-Геннадиева монастыря Ярославской епархии. В 1861 г. была напечатана служба с акафистом преподобному Геннадию, сочиненная Г. Карцевым и "пересочиненная" архиепископом Ярославским Нилом.

Толстой, гр. М. В., "Книга, глаголемая Описание о Российских Святых", № 370; Ключевский, "Жития Святых как исторический источник", 303; Голубинский, "История Канонизации", 128; "Святые угодники Божии и подвижники Костромские", 7-19; Самарянов, "Памятная книга для Костромской епархии", 1868 г., отд. I, 64-65; "Житие и чудеса преподобного Геннадия, Костромского и Любимоградского чудотворца", изд. Геннадиева монастыря, М., 1895 г., 1-46; "Минеи Четьи, в русском переводе", январь, 800- 812; "Служба и акафист Преподобному Отцу нашему Геннадию, Костромскому и Любимоградскому Чудотворцу", М., 1888 г. (здесь и житие его, писанное Алексием); Попов, "ПравославныеАкафисты" ("Православный Собеседник", 1902, № 6, 770-772.

В. Шереметевский

(Русский биографический словарь. Изд-во Императорского Русского Исторического Общества, Под ред. Н. П. Чулкова, 1914 год. Стр. 395 - 396).

Преподобный отче Геннадие, моли Бога о нас.

ДОПОЛНЕНИЕ:

Спасо-Геннадиев монастырь был закрыт в 1919 году, собор действовал в качестве приходского храма до 1928 года.

28 сентября 1920 года в соборе состоялось публичное вскрытие мощей преподобного Геннадия, после чего они были увезены в Ярославский губернский музей. Они находились там до середины 30-х годов XX века, а дальнейшая их судьба неизвестна.

В советское время святой Геннадий особенно почитался в Костромской епархии. В 1948 году в Иоанно-Златоустовском кафедральном соборе в Костроме левый придел храма был переосвящен во имя преподобного Геннадия. Когда в 1981 году было установлено празднование Собора Костромских святых, то днем для него стал день памяти святого Геннадия - 23 января по юлианскому календарю.

Имя Геннадия Костромского вошло в Собор Ростово-Ярославских святых, празднование которого было установлено в 1964 году. В 2002 году оно было внесено в Собор Белорусских святых.

В 1995 году началось возрождение Спасо-Геннадиева монастыря. В 1998-1999 годах вблизи руин Спасо-Преображенского собора, на месте, где, по преданию, преподобный Геннадий вырыл колодец, была построена небольшая деревянная цкрковь, освящённая в его имя. 1 сентября 1999 года Ярославский архиепископ Михей (Хархаров ) служил в храме водосвятный молебен, а первая Литургия состоялась 23 июня 2000 года.

К празднованию 350-летия со дня обретения мощей и 435-летию преставления Святого Геннадия учреждена награда Костромской епархии - нагрудный знак "Преподобный Геннадий Костромской и Любимоградский" I и II степеней, к которому предоставляются священнослужители и миряне за проявленную ревность и особый вклад в дело духовного возрождения Костромского края.

Молитва преподобному Геннадию , Костромскому и Любимоградскому (Любомирскому) чудотворцу

Паломникам о мощах святого :

* Мощи преподобного Генналия Костромского не сохранились.
* Возможно, что частицы мощей преподобного Господь ещё явит по Своей милости к верующим. Присылайте указания, и мы расширим список паломнических объектов, связанных с именем преподобного Геннадия.

Тропарь, глас 4:

Яко пустыннолюбивая горлица, /
от суетнаго и многомятежнаго мира в пустыню удалився, /
чистотою и говением, молитвами и труждением /
прославил еси Бога в душе и телеси своем. /
И тако благочестно пожив, /
явился еси, преподобне Геннадие, пустыни Любимоградския украшение, /
иноком честнаго жития образ /
и теплый молитвенник за всех, //
притекающих к тебе с верою.

Кондак, глас 3:

Молитвою и постом, труждением и терпением/
умертвивый всякое плоти мудрование,/
чистоты сосуд благолепен,/
Божественных даров и чудес причастник,/
иноком же доблий наставник был еси,/
сподвизаяся блаженному Корнилию, отче Богомудре./
Сего ради вопием:/
молися ко Господу,//
да молитвами твоими дарует мир и спасение душам нашим.

Величание:

Ублажаем тя, /
преподобне отче Геннадие, /
и чтим святую память твою, /
наставниче монахов //
и собеседниче Ангелов.

* Геннадий (Православная Энциклопедия).
* (Костромская епархия).
* Преподобный Геннадий Костромской и Любимоградский (Официальный сайт Московской Патриархии).
* Геннадий Костромской (Свобожная энциклопедия ДРЕВО).
.